Des de "La Nausea" m’informen que acaben de publicar en línea un article-reflexió que els vaig enviar. És una reflexió sobre el canvi d’orientació en la poesia des de finals del segle XX (un fenomen que ja havia començat, però, a partir del final de la II guerra mundial, i sobretot, des dels anys 60). A banda, també inclouen una selecció de la meva poesia en versions catalana i castellana. A ells, i a Marian Raméntol especialment, els dono les gràcies. Si voleu veure l’article i els poemes, podeu clicar aquí.
Fa un parell de dies, he tingut la grata sorpresa de trobar-me amb noves referències a l’antologia de Tierra inalcanzable . Al Babelia del dissabte, Francisco Calvo Serraller, de qui admiro des de fa molt temps tant la seva vasta erudició com la concisió de la seva ploma (per a mi, són els millors articles que es troben sempre al Babelia), va publicar un article a partir de les referències pictòriques de Milosz . Per una altra banda, l’amic Eduardo Jordà m’envia un enllaç d’un article que va publicar al Diari de Mallorca . Amb Eduardo vaig tenir la sort de compartir una sèrie de converses molt interessants sobre Milosz arran de la traducció del poema Regal, un dels més coneguts del gran autor polonès. A tots dos, el meu agraïment i la meva admiració.
Comentaris
Si em deixes et faré un enllaç a una de les que més m'ha agradat.
Albert, moltes gràcies pel comentari. Sí, la qüestió important és que siguin coneguts. Encara que hi puguin haver traduccions al francès o a l'italià, en el fons, si no hi ha una traducció a l'anglès, o en el cas del mercat estrictament europeu, a l'alemany, és ben difícil que passin a altres llengües, és ben difícil que puguin ocupar un lloc en la nòmina de poetes coneguts fora de les seves fronteres, geogràfiques, lingüístiques, o les que siguin.