Salta al contingut principal

El primer dia

Després d’un descans una mica llarg, al blog però no a la feina, torno amb l’any nou a intentar reprendre el ritme. Comencem amb un poema de Mariusz Grzebalski.


EL PRIMER DIA

Per a Janek

Maldestre, intentant mantenir l’equilibri,
va venir i em va mirar de tal manera
que em vaig sentir del tot net.

El meu cos s’elevava,
l’aigua era cada cop més límpida,
fins que al final em colpejà la llum.

I, sabeu, des d’aleshores tot jo sóc llum.

Comentaris

Teresa Bosch ha dit…
Tots els primers dies tenen aquesta llum i aquesta limpidesa de la que ens parla Grzebalski. Brindo per mantenir-la al llarg d'aquest any que comença i també brindo pel teu bloc, sempre ple de petits i grans tresors poètics.

Xavier: El dijous, al suplement de cultura de l'Avui, Sam Abrams parlava de la traducció de poesia polonesa a casa nostra i t'esmentava a tu. Suposo que has tingut accés a l'article.

En qualsevol cas, bon 2011!
Xavier ha dit…
Hola, Teresa, moltes gràcies. També et desitjo un molt bon 2011.
Sé que va aparèixer l'article del Sam Abrams al suplement cultura de l'Avui, però, malauradament, no l'he pogut llegir ja que no es pot consultar per internet. I des de la llunyania polonesa no em podia pas comprar el diari.